Warhammer в Волгограде

Объявление

Сборы в клубе переносятся на пятницу на 5 вечера, находиться там можно до 9-10

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Warhammer в Волгограде » Идеи игроков » Eldar[1500]


Eldar[1500]

Сообщений 1 страница 8 из 8

1

Появился вариант ростера эльдар на 1500, возможно скоро будет проверен. у кого какие идеи по изменению и дополнению?

1 Autarch (HQ) @ 90 Pts
     Power weapon; Shuriken Pistol; Haywire grenades; Plasma Grenades;
     Mandiblaster
     #Forceshield
     #Master Strategist
     #Fleet of Foot
1 Farseer (HQ) @ 85 Pts
     Shuriken Pistol; Witchblade; Ghosthelm; Rune Armour; Fleet of Foot
     Runes of Witnessing
     Guide

5 Guardian Jetbike Squadron (Troops) @ 120 Pts
     Twin-Linked Shuriken Catapult; Shuriken Cannon (x1); Jetbike

9 Dire Avengers (Troops) @ 172 Pts
     Avenger shuriken catapult; Fleet of Foot; Add Exarch

     1 Exarch @ [64] Pts
          Shur. Pistol & Dire Sword; Fleet of Foot
          Bladestorm
          Defend

6 Fire Dragons (Elites) @ 96 Pts
     Fusion Gun; Meltabombs; Fleet of Foot

1 Falcon (Heavy Support) @ 190 Pts
     Shuriken Cannon upgrage; Pulse laser
     Vectored Engines
     Holo-field
     Spirit Stones

9 Harlequins (Elites) @ 220 Pts
     Close combat weapon; Shuriken Pistol; Harlequin's Kiss (x7); Dance of
     Death; Fleet of Foot; Flip Belts; Holo-suit; Add Shadowseer

     1 Shadowseer @ [30] Pts
          Close combat weapon; Shuriken Pistol; Dance of Death; Fleet of Foot;
          Flip Belts; Holo-suit
          #Veil of Tears

3 War walker squadron (Heavy Support) @ 180 Pts
     Starcannon; Shuriken Cannon

4 Dark Reapers (Heavy Support) @ 207 Pts
     Reaper Launcher; Add Exarch

     1 Exarch @ [67] Pts
          Tempest launcher

4 Shining Spears (Fast Attack) @ 140 Pts
     Laser Lance; Jetbike

Models in Army: 46

Total Army Cost: 1500

2

Ы, поправки про которые мы уже говорили- гардиановсктх байков не 5 а 3. За вырученные очки вбухиваем еще одного Shining Spear. Экзарх Авенджеров не с дайрсвордом, а павер мечом и шимершилдом. У фалькона вместо камней души- звездные двигатели. Экзарх жнецов не с темпестом, а со стандартой своей пушкой, но фэстшотом (если много тяжелых укрытий то с крэкшотом). Плюс надо еще что нибудь урезать и дать аутарху байк и копье.

3

Выложи полный ростер. Типо того как я выкладывал, ибо без глубокого знания эльдаров, оценить данную расписку, в данном виде не представляется возможным.

4

Вот исправленный и полный ростер:
                                                         

Unit Name                       ##  WS   BS   St   To   Wo   In    At   Ld  Save     Cost

Autarch (HQ)                    1    6    6   3/6  3/4   3    6   3/5   10 /3/4(I     130
                               Shuriken Pistol; Jetbike; Laser Lance; Haywire
                               grenades; Plasma Grenades; Mandiblaster
  #Forceshield                 The Eldar favour sleeve-mounted field projectors       [0]
                               over the clunky and restrictive armour used by
                               other races. A forceshield confers a 4+
                               invulnerable save.
  #Master Strategist           While charachter is  is alive, you ay choose add       [0]
                               1 to you rolls for reserves, regardless of
                               whether he is in play or not (a roll of 1 allways
                               counts as a failure)

Farseer (HQ)                    1    5    5    3    3    3    5   1/2   10 -/4(I)      85
                               Shuriken Pistol; Witchblade; Ghosthelm; Rune
                               Armour; Fleet of Foot
  Runes of Witnessing          A Farseer uses runes of witnessing to guide his       [10]
                               second sight along the twisting stands of fate. A
                               Farseer with runes of  witnessing rolls 3D6 and
                               discards the highest roll when taking a Psychic
                               test. You must use the lowerst two rolls.
  Guide                        The Farseer's prophetic powers warn his of the        [20]
                               enemy's foul intent, allowing him to direct the
                               fire of his warriors. Nominate one Eldar unit
                               with a model within 6" of the Farseer. This unit
                               re-rolls any failed to hit rolls made in that
                               turn's shooting phase. If the unit is using a
                               guess range weapon (such as a D-Cannon) you may
                               re-roll their scatter dice instead.

Guardian Jetbike Squadron (Tro  3    3    3    3   3/4   1    4    1    9   3+/-       76
                               Twin-Linked Shuriken Catapult; Shuriken Cannon
                               (x1); Jetbike

Dire Avengers (Troops)          8    4    4    3    3    1    5    1    9    4+       165
                               Avenger shuriken catapult; Fleet of Foot; Add
                               Exarch
  Exarch                        1    5    5    3    3    1    6    2    9  3/5(I)    [69]
                               Power weapon & Shimmershield; Fleet of Foot
    Bladestorm                 The Dire Avengers empty their weapons in a            [15]
                               devastating hurricane of bladed discs. The Exarch
                               and his squad may choose to add one to the number
                               of shots they each fire with their shuriken
                               weapons that turn. If they do so they may not
                               fire in the subsequent shooting phase as they
                               reload.
    Defend                     The Exarch lead his squad in complex pattern of       [15]
                               parries and dodges designed to enemy blows. Enemy
                               models directing their attacks torward the
                               Exarch's squad lose one Attack in each assault
                               phase (to a minimum 1)

Fire Dragons (Elites)           6    4    4    3    3    1    5    1    9    4+        96
                               Fusion Gun; Meltabombs; Fleet of Foot

Falcon (Heavy Support)          1  BS: 3 Front: 12 Side: 12 Rear: 10                  195
                               Shuriken Cannon upgrage; Pulse laser; 48"R S8 AP2
                               Heavy 2; Tank; Fast; Skimmer; The Falcon can
                               carry a single unit of infantry of up to 6
                               models. It may not carry a Wraithguard unit;
  Vectored Engines             The vehicle can turn its engines to almost any        [20]
                               angle, allowing the crew to circumvent disasters
                               when damaged. If the vehicle would crash due to
                               being immobilised, it instead makes a forced
                               landing as if it had not moved that turn.
  Holo-field                   The vehicle is surrounded by a shimmering             [35]
                               holo-field that distort ats shape and prevents
                               the enemy from targeting its most vulnerable
                               locations. Whenever your opponent rolls on the
                               damage table for that vehicle, they must roll two
                               dice and aplly the lowest result.
  Star Engines                 The vehicle has a number of secondary engines         [15]
                               that can be used to boostit to breakneck speeds.
                               It may move an additionat 12" in lieu of
                               shooting, but troops may not embark or disembark
                               that turn.

Harlequins (Elites)             9    5    4    3    3    1    6   2/3   9  -/5(I)     220
                               Close combat weapon; Shuriken Pistol; Harlequin's
                               Kiss (x7); Dance of Death; Fleet of Foot; Flip
                               Belts; Holo-suit; Add Shadowseer
  Shadowseer                    1    5    4    3    3    1    6   2/3   9  -/5(I)    [30]
                               Close combat weapon; Shuriken Pistol; Dance of
                               Death; Fleet of Foot; Flip Belts; Holo-suit
    #Veil of Tears             A Shadowseer is a psyker and always has the Veil       [0]
                               of Tears psychic power. It follows the same rules
                               as a Warlock powers. The Shadowseer uses her
                               powers to confuse and terrify her foe. Any enemy
                               unit wishing to target the Shadowsee or the unit
                               she is with must roll 2D6x2. This is their
                               spotting distance in inches. If the models are
                               not within spotting range, they may not fire that
                               turn. The Shadowseer and her unit can always be
                               ignored by enemy for purpouse of determining
                               target priority.

War walker squadron (Heavy Sup  3  WS: 3 BS: 3 S: 5 I: 4 A: 2                         180
                               Starcannon; Shuriken Cannon

Dark Reapers (Heavy Support)    3    4    4    3    3    1    5    1    9    3+       172
                               Reaper Launcher; Add Exarch
  Exarch                        1    5    5    3    3    1    6    2    9    3+      [67]
                               Reaper Launcher
    Fast Shot                  The Exarch is adept at laying down a lethal hail      [20]
                               of fire from any weapon, firing shot after shot
                               into the enemy. He may add +1 to the number of
                               shots fired by his weapon (so, for example, Heavy
                               2 becomes Heavy 3). Fast Shot may not be used by
                               an Exarch in same turn as he uses Crack Shot.

Shining Spears (Fast Attack)    5    4    4   3/6  3/4   1    5    1    9   3+/-      175
                               Laser Lance; Jetbike

Option Footnotes:                                                                       
  Avenger shuriken catapult    18"R S4 AP5 Assault 2                                     
  Close combat weapon          +1A with another CCW or Pistol                           
  Dance of Death               A Harlequin troupe coordinates its attack with           
                               bewildering speed, dancing through the enemy
                               ranks, leaving corpses in their wake. They have
                               the Furrious Assault and Hit and Run special
                               rules.
  Fleet of Foot                In a turn in which models with this rule do not           
                               shoot or use a psychic power that replaces
                               shooting, they can move an additional D6" in
                               Shooting phase, ignoring penalties for difficult
                               terain.
  Flip Belts                   The anti-gravity flip belts of the Harlequins             
                               enable them to dart through the roughest terrain
                               with their feet barely touching the ground. They
                               ignore difficult terrain.
  Fusion Gun                   12"R S8 AP1 Assault 1, Melta                             
  Ghosthelm                    If a Farseer suffer a Peril of Warp attack his           
                               Ghosthelm will prevent it on a D6 roll of 3+
  Hallucinogen Grenades        Negates effects of cover in combat.                       
  Harlequin's Kiss             A sharpedned tube attached to the forearm, the           
                               Kiss can be punched into an enemy and the
                               monofilament wire inside allowed to uncoil,
                               reducing the target's insides to a gory soup in
                               an instant. A Harlequin's Kiss counts as a close
                               combat weapon. in addition, close combat attacks
                               made by model armed with a Harlequin's Kiss have
                               the Rending special rule.
  Haywire grenades             Use against vehicles or immobilised Dreadnoughts.         
                               Each model using the grenades rolls 1D6: 1 = no
                               effect, 2-5 = glancing hit, 6 = penetrating hit.
                               Penetrating hits on a Skimmer moving >6" are
                               still glancing.
  Holo-suit                    Harlequins use a sophisticted holo-suit to               
                               fragment their image and foil incoming fire and
                               blows from their enemies. They benefit from a 5+
                               invulnerable save.
  Laser Lance                  6"R S6 AP4 Assault 1, Lance; On any turn in which         
                               they initiate an assault, models armed with laser
                               lances count as having S6 power weapon.
  Mandiblaster                 +1 A in close combat.                                     
  Meltabombs                   When assaulting vehicles or immobile                     
                               Dreadnoughts, model may make 1 attack with an AP
                               of 8+2D6.
  Plasma Grenades              Negates effects of cover in combat.                       
  Power weapon & Shimmershield No armour save in close combat. A model with             
                               shimmershield, and all embers of his unut wil
                               benefit from 5+ invulnerable save in close combat
                               (not show in profile).
  Pulse laser                  48"R S8 AP2 Heavy 2                                       
  Reaper Launcher              48"R, S5, AP3, Heavy 2                                   
  Rune Armour                  Is wraithbone breastplate shaped into runic forms         
                               that ward of enemy attacks. A model wearing rune
                               armour has 4+ invulnerable save.
  Shuriken Cannon              24"R, S6,  AP5, Assault 3                                 
  Shuriken Pistol              12"R S4 AP5 Pistol. Count as CCW in close combat.         
  Starcannon                   36"R S6 AP2 Heavy 2                                       
  Twin-linked Shuriken catapul 12"R, S4,  AP5, Assault 2, Twin-linked                   
  Witchblade                   Wounds on 2+. 3 * St + D6 AP6 against vehicle.           

                                                                    Total Army Cost: 1494

Notes:
  Models in Army: 43

5

Вообще говоря этот ростер писался в расчете на армию Black_Templar-а в противниках, т е неплохо бронированную и представляющую собой что то среднее между стрелковой и рукопашной. По предварительнымм оценкам со своей ролью вроде справляется, хотя хочется протестить в боевых условиях чтобы увидеть что реально работало, что мирно курило в сторонке а чего реально не хватало. Гвардии и другим слабобронированным армиям скорее всего будут сливаться. Эффективность против сестер, тау и некронов пока неизвестна..

6

Привет всем! вот я и с вами!  :P

что касается ростера:
В рукопашных Dire Avengers не верю, ну не верю и всё  :( особенно против темпларов. Мой выбор-шурикен шторм: Экзарху двойную катапульту (5 выстрелов с ВS-5). Фарсиру Doom (переброс ранений) Guide, джетбайк, копье (танкхантинг в своботное время). Всех в серпенту. Фарсир подруливает к скваду маринов -  "Гайд" - "Дум". Из серпенты вываливают мстители - 27 выстрелов BS-4, 5 с BS-5. Опуская подробности, статистический итог - 5 маринских трупов. Потом туда заезжает Аватарх с копьем-сквад из 10 марин исчезает.
Дарк риперы - общепризнанная экзотика, вибра и призма лучше.

7

Таутята пока не отписались, но думаю кризис лимиту расписка сольёт быстро.
Некронам ... а тут как кубы лягут кто первый тот и прав будет походу.

Ещё с майком согласен дарк риперов лесом, призма на порядок вреднее. И не забывай, что вибра, по технике, глансует автоматом.
Против таутят с их прыгающими костюмами просто сказка.

8

Один танк,хм, маловато-холофилд-зло=) Роспись сольет даже моей комби армии просто расстреляют,никто дойти не смогет.


Вы здесь » Warhammer в Волгограде » Идеи игроков » Eldar[1500]